Opgradering lyder besværligt

Du har sandsynligvis allerede har stiftet bekendtskab med opgraderinger af et CMS. Hvad der tidligere var en dyr og lang proces, på 300-600 timers arbejde, er i dag blevet en langt mere smidig og omkostningseffektiv proces. En proces der er værd at investere tid i, da den sikrer, at du altid opererer med den seneste version af din software. Jo nyere din Umbraco-version, desto nemmere og billigere er det at opgradere til den seneste udgave.

Hvorfor bruge energi på opgradering?

Der er mange gode grunde til at holde sin software up-to-date på den seneste version:

Sikkerhed

En afgørende årsag til at opgradere sit CMS er for at styrke sikkerheden. Opgraderinger indeholder oftest sikkerhedsopdateringer, der sikrer dit site mod kendte sikkerhedshuller og angreb. For at mindske risikoen for hacker-angreb og lækage af eventuelle følsomme data anbefales det løbende at opdatere sit CMS.

Forbedringer og nye funktionaliteter

De fleste CMS’er er under konstant udvikling og tilføjer løbende nye features, der gør arbejdet og oplevelsen lettere for både redaktører og brugere. Det er derfor en god ide at udnytte de fordele, der følger med CMS-opgraderinger.

Support

Hvis der opstår behov for teknisk support eller vedligeholdelse af dit CMS, kan det være nødvendigt at foretage en opgradering for at få den mest optimale support og hjælp. Umbraco har en oversigt over, hvornår en version ikke længere supporteres, hvorved man mister muligheden for support. De seneste versioner indeholder ofte forbedret dokumentation og vejledning og har en større brugerbase og derved et større community, der kan hjælpe.

Kompatibilitet

Ved at benytte moderne teknologier opnår din løsning et solidt teknisk fundament, der gør det lettere at integrere med eksterne systemer, der ofte kræver, at din software er den seneste version af teknologier, som f.eks. .NET, der er fundamentet for Umbraco.

Hvilken Umbraco version passer til os?

Valget af Umbraco-version afhænger af jeres krav til vedligeholdelse og ønsker om ny funktionalitet. Umbracos versioner har varierende levetider, afhængigt af om man ønsker den seneste opdatering eller foretrækker det mest stabile. Eksempelvis er hver fjerde Umbraco-version i kategorien ’Long term Support’ (LTS), hvilket betyder, at de har en længere support-levetid end andre versioner, med den begrænsning at den ikke har de nyeste features.

 

Oxygen kan hjælpe med at udvikle en vedligeholdelsesstrategi, der sikrer, at I altid anvender den Umbraco-version, der bedst matcher jeres specifikke behov.

 

Vi skal gennem nogle forskellige discipliner, når Umbraco skal opgraderes.

 

 

Oxygen har, gennem sin omfattende erfaring med softwareopdateringer, udviklet en klar ramme for at håndtere denne proces:

  1. Valg af Umbraco version. Vi hjælper jer med at finde frem til en passende Umbraco version og aftaler en opdateringskadance.
  2. Overblik over ny Umbraco funktionalitet. Vi skaber et overblik over de ændringer, der er blevet introduceret i den pågældende Umbraco-version. Dette omfatter blandt andet ændringer i databasestruktur, API’er og redaktøroplevelsen, hvor der kan være kommet nye og bedre måder at oprette indhold på.
  3. Vurdering af jeres løsning. Vi identificerer, hvordan de nye ændringer i Umbraco påvirker jeres specifikke løsning.
  4. Opgradering. Vi opgraderer jeres løsning baseret på den indsigt, vi har opnået i den foregående analyse.

Har du behov for hjælp eller spørgsmål vedr. opgradering af jeres Umbraco løsning?

Eller kontakt Claus Tjelum Winther for en uforpligtende snak

Claus Tjelum Winther, Partner og Head Of Customers

Partner, Customers

Claus Tjelum Winther

26 73 70 48

ctw@oxygen.dk