Er du her endnu?
Måske du også kan lide disse cases
Weilbach
Lancering
Juni 2023
Branche
Den maritime industri
Platform
Umbraco, Commerce Layer, Clerk.io
Projekt
Website, design og commerce
Integrationer
PIM (Ergonode), ERP (Aspect4, Clerk.io)
Torben Frerks, Administrerende Direktør, Weilbach.
Vi har gennemført et spændende projekt for Weilbach, som omfatter udviklingen af et nyt website med tilhørende webshop. Den eksisterende løsning havde brug for en omfattende opdatering, både når det kom til design og softwareteknologi.
Formålet med denne opdatering var at forbedre brugeroplevelsen ved at imødekomme Weilbachs voksende produktportefølje og præsentere den på en moderne måde for kunderne. Samtidig ønskede vi at skabe øget effektivitet for medarbejderne ved at reducere omkostninger, øge fleksibilitet og optimere skaleringsmuligheder.
Denne fornyelse er til gavn for både virksomheden og dens kunder, da den nye løsning ikke blot er bedre og mere intuitiv, men ligeledes aflaster kundeserviceteamet, hvilket skaber en problemfri oplevelse for alle parter.
Udfordringen
Projektet begyndte som svar på flere udfordringer, der krævede en omfattende løsning indenfor både design og softwareteknologi.
De seneste år har Weilbach udvidet sin produktportefølje betydeligt, hvilket den tidligere hjemmeside ikke afspejlede. Hjemmesidens struktur begrænsede interaktion og eksponering af de nye forretningsområder, hvorfor tiden kunne siges at være løbet fra den tidligere løsning og dens struktur.
På den tekniske front var det tidligere website forældet, da det var bygget op som en såkaldt monolitisk arkitektur, hvor alt var samlet i en forældet version af Sitecore. Dette gjorde sitet svært at vedligeholde, opgradere og skalere. Samtidig var integrationerne til andre systemer baseret på ufleksible flade filer, hvilket gjorde fejlfinding, vedligeholdelse og videreudvikling vanskelig. På baggrund heraf var det nødvendigt at reevaluere teknologivalgene.
Løsningen
Projektet for Weilbach er gennemført ved hjælp af en unik composable løsning, der kombinerer flere teknologier og tjenester for at sikre en komplet opgradering af deres tidligere website og e-handelsplatform.
Websitet er bygget omkring en kombination af teknologier, herunder Umbraco, Commerce Layer og Clerk.io, ligesom der er lavet en række integrationer til PIM-systemet Ergonode samt ERP-systemet Aspect 4. Integrationerne sikrer at data altid er opdateret på websitet, ligesom PIM-systemet gør det lettere for virksomheden at arbejde med produktdata. Det nye site resulterer i en moderne, ydeevneoptimeret og personlig e-handelsplatform, der forbedrer brugeroplevelsen.
Weilbach kan forvente at drage fordel af øget kundeengagement, forbedret konverteringsrate og effektiv produktdatahåndtering, ligesom den fleksible arkitektur muliggør skalering og tilpasning i takt med virksomhedens vækst og fremtidige behov.
Designet
Ud over de tekniske aspekter har der været fokus på at skabe et unikt visuelt koncept. I tæt samarbejde med Weilbach’s team har vi formået at bringe den visuelle online tilstedeværelse helt op på øverste hylde. Det handler ikke kun om æstetisk appel; det handler nemlig også om at tage en strategisk tilgang, der fremhæver Weilbach's kerneværdier.
Vi har skabt forretningsmæssig sammenhæng på tværs af platformen, hvor onlineoplevelsen ikke fremstår er en isoleret del af forretningen, men snarere en nøglekomponent, der styrker og støtter op om hele Weilbach's forretningsstrategi. Dette inkluderer effektiv kommunikation, forbedret brugerengagement og en glidende overgang mellem forretningsområder.
Resultatet
Virksomheden kan drage fordel af et moderniseret website, der øger kundeengagement, forbedrer konverteringsraten og effektivt vedligeholder og håndterer produktdata.
Den fleksible arkitektur har ydermere muliggjort let skalering og tilpasning i takt med virksomhedens vækst og skiftende behov, hvilket sikrer en konkurrencedygtig online tilstedeværelse for virksomheden.
Om samarbejdet
Samarbejdet mellem Weilbach og Oxygen har eksisteret i mere end et årti. I 2019 indledte vi i samarbejde en større analyse som grundlag for ledelsens beslutninger om fremtidige e-commerce investeringer.
Her blev Weilbachs markedsstrategi, kundernes købsadfærd samt interne salgs- og kundeserviceprocesser blandt andet gennemgået. Gennem interviews med privat- og erhvervskunder samt med medarbejdere kunne vi levere konkrete anbefalinger til mulige forretningsgevinster- og omkostninger ved en forbedret e-commerce løsning.
Ovenstående medførte blandt andet en indsats for at optimere brugeroplevelsen for både privat- og erhvervskunder samt en generel opdatering af deres site, som nu er lanceret.
Om kunden
Weilbach har siden år 1755 været Danmarks førende producent af søkort og publikationer til den maritime branche.
Virksomheden har et mål om at gøre skibsfart hurtigere, mere effektivt og mere sikkert. I takt med digitaliseringens udvikling har Weilbachs forretningsmodel og produktportefølje udviklet sig fra papir og print til også at inkludere digitale søkort, e-bøger og andre digitale produkter.
Weilbach har i dag kontorer i Danmark, Singapore, Storbritannien, Canada og Egypten og tilbyder support døgnet rundt.
Måske du også kan lide disse cases