Rice og Oxygen B2B ecommerce

RICE by RICE

Et farverigt, digitalt univers

  • Branche

    Engros og detail

  • Platform

    Umbraco på Cloud og Ucommerce/Ucellerate

  • Projekt

    B2B & B2C ecommerce

  • Integrationer

    C5, Perfion PIM

Tredobling af B2C salget på fire måneder

RICE er en global interiør- og accessories virksomhed. Deres mål er at gøre vores hverdag lidt mere farverig – når vi vasker op, gør rent, bager eller slapper af i vores hjem. Den nye Ecommerce platform har gjort deres produkter tilgængelige for private kunder over hele verden og øget B2C salget til private kunder med +300% på fire måneder og sikret et godt design mellem de nye kollektioner, Riceteria (deres café koncept) og deres digitale tilstedeværelse. 

Christoffer Bjørnsen, Ecommerce specialist hos RICE A/S

Digitalisering af flere kanaler er vejen til vækst

Siden virksomhedens start i 1998 har RICE solgt deres produkter gennem forhandlere rundt om i verden. I 2014 udvidede virksomheden deres e-commerce platform, så den også omfattede salg til private i udvalgte EU lande. Fra 2019 tog RICE endnu et step up og udvidede deres B2C-handel til at inkludere alle EU-lande.

 

Samtidig med udvidelsen af ny platform i 2019 – og launch af nyt RICE by RICE-site til både B2C og B2B – søsatte RICE endvidere en massiv digital marketing indsats.

 

Samlet set har lauch af nyt site samt denne indsats tredoblet B2C salget på blot fire måneder.  

 

 

Skiftet til en mere økonomisk og fleksibel platform

For at sikre fortsat vækst, strømline de omkringliggende processer og give den bedste kundeoplevelse - var et skifte af platform oplagt og nødvendigt.

 

Efter mange år med Sitecore, faldt valget – i samarbejde med Oxygen - på Umbraco med Ucommerce og gav samtidig også anledning til et re-design af hele universet.

 

Besøg RICE

”Jeg nyder at samarbejde med de dygtige og innovative folk hos RICE, som altid har nye idéer til hvordan deres forretning kan udvikles endnu mere.

Vi sætter især stor pris på at vi har et samarbejde baseret på åbenhed og tillid og sammen hurtigt kan skifte fokus, hvis det er ønsket”

Camilla Westermark, Projektleder

Rice B2B ecommerce