Odense Kommune Stamkunde ved Oxygen

Cases

Odense Kommune øger performance med selvbetjening

  • Kunde

    Odense Kommune

  • Branche

    Offentlig forvaltning

  • Platform

    Sitecore & Umbraco

  • Projekt

    Digital borgerbetjening

  • Integrationer

    NemID, NemLogin, LIS-portal & ActiveDirectory

Mere et årti sammen

Samarbejdet mellem Oxygen og Odense Kommune har eksisteret siden 2007, hvor et fast team tager sig af kommunens intranet og webløsninger. Samarbejdet har bestået af intern vidensdeling, workshops og sparring med kommunens redaktører som til dagligt står for drift af det nye odense.dk. Det nye selvbetjeningsunivers indbefatter en langt mere brugervenligt redaktøroplevelse og flere digitale muligheder for selvbetjening. Resultatet er flere online henvendelser og færre fremmøde i borgerservice.

Det handler om brugervenlighed

Nye funktioner, øget performance og nyt design har været grundelementerne for Odense Kommunes nye website, som er blevet mere brugervenlig for både borgere og medarbejdere.

Et behov for en mere enkel hjemmeside, der kan tilgås af færre redaktører, var ønsket forud for den nye selvbetjeningsstrategi. Det nye website til Odense Kommune har lettet arbejdsgangen for de mange medarbejdere, der til dagligt sidder som redaktører på sitet.