Marius Pedersens selvbetjeningsløsning vist på iphone

Marius Pedersen A/S

Selvbetjening øger kundetilfredshed

  • Branche

    Affaldshåndtering og logistik

  • Platform

    Umbraco, .NET, React Native

  • Projekt

    Kundeportal

  • Integrationer

    IBM I5 og Next

32

35

Camilla Rosenkrantz, Projektleder, Marius Pedersen A/S

Om den digitale selvbetjeningsløsning

Vi har lavet en funktionel og fleksibel selvbetjeningsløsning, der samler overblikket over aftaler, containere, ordrer og affaldsdata. Marius Pedersen A/S oplevede en øget efterspørgsel på miljørapportering, hvorfor der blev udviklet et stærkt rapporteringsværktøj, hvorigennem kunderne let kan tilgå forskellige standardrapporter eller skræddersy egne mere detaljerede rapporter. Det er desuden muligt at få rapporterne tilsendt automatisk i et selvvalgt interval.  

 

Selvbetjeningsportalen er en datatung løsning udviklet i React Native, Umbraco og .Net og der er integrationer til IBM I5 og Next dokumentsystem via en integrationsserver. Integrationsserveren giver desuden mulighed for skalerbarhed til flere systemer og platforme end den nuværende kundeportal og webapp.

Udfordringen

Behov for selvbetjening for at lette administrative ressourcer

Marius Pedersen befinder sig i en verden præget af manuel affaldshåndtering. Tidligere ringede kunder ind og bestilte tømning af affald, hvilket krævede mange administrative ressourcer.

 

Grundet den komplicerede og tidskrævende proces var der brug for en ny løsning, som skulle effektivisere containertømningsprocessen, lette de administrative opgaver og give kunden en bedre, hurtigere og nemmere løsning.

 

Ydermere opleverede Marius Pedersen i stigende grad, at deres kunder efterspurgte data på deres affald, herunder særligt miljørapporter, hvorfor der ligeledes blev lagt en plan for indarbejdelse af datarapporter i den nye løsning.

Løsningen

Selvbetjeningsløsning med kunderne i fokus

Den nye online-løsning er et intuitivt interface, som giver kunderne muligheden for let at danne sig et overblik over alle sine containere, ligesom det et er muligt for brugere at have forskellige rettigheder i forhold til, hvad de må, hvilke adresser de må administrere, og hvad de har adgang til.

 

Kunderne har desuden mulighed for at få overblik over ordrehistorik samt bestillinger, der er foretaget over telefon. I dette overblik er det muligt for Marius Pedersen at vedlægge billeder, såfremt der fejl ved- eller forkert indhold af en container. Dette giver kunderne mulighed for at følge deres ordre helt til dørs. 

 

Til sidst er der gennem Umbraco blevet implementeret en nyhedsfane på selvbetjeningsløsningen såvel som på deres hjemmeside. Dette gør det muligt for Marius Pedersen at dele nyheder med deres kunder og derigennem videregive information let og overskueligt.

Resultatet

Fokus på den gode brugeroplevelse

Marius Pedersen har fået en moderne og yderst brugervenlig selvbetjeningsløsning, som effektiviserer interne processer og gør op med ressourcekrævende manuelt, administrativt arbejde samt forbedrer kundeoplevelsen.

 

Siden lanceringen har godt 32% af kunderne fundet vej til den nye platform, ligesom 35% af alle tømninger i dag bestilles over Online Service. Tallene taler altså for sig selv – Platformen er kundernes direkte vej til en lettere og mere effektiv affaldshåndtering.

Om samarbejdet

Tæt samarbejde med direktionen

Samarbejdet mellem Marius Pedersen og Oxygen er tæt og konstruktivt. Marius Pedersen har været kunde hos Oxygen i mere end 10 år, og vi har gennem tiden lavet website såvel som selvbetjeningsløsning.

 

Projektet er kørt på timebasis med et agilt arbejdssæt, som har gjort det muligt løbende at finjustere. For at opnå det bedst mulige resultat har vi arbejdet tæt sammen gennem projektet, hvor en medarbejder fra Marius Pedersen en gang ugentligt har besøgt Oxygenteamet. Dette har sikret god dialog og dermed et godt resultat. Derudover har der været afholdt styregruppemøder 1-2 gange i kvartalet, hvor Marius Pedersens direktør, teknisk projektleder samt salg og marketing, også har deltaget. Der har altså været afsat tid og ressourcer i samarbejdet fra begge parter.

Om kunden

Marius Pedersen A/S

Marius Pedersen A/S er en landsdækkende miljøvirksomhed, som blev stiftet i 1925. Virksomhedens aktiviteter omfatter indsamling, transport, sortering, afsætning og genvinding af affald og genanvendelige materialer. Marius Pedersen A/S har udviklet sig til en international koncern, der i dag beskæftiger mere end 4.700 medarbejdere i Danmark, Tjekkiet og Slovakiet.

 

Virksomheden bygger på tre grundlæggende værdier, henholdsvis troværdighed, ansvarlighed og værdiskabelse. Disse værdier er dybt forankrede i virksomhed, og er noget som alle medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere oplever i mødet med Marius Pedersen A/S. Samtidig fortæller værdierne noget om, hvad virksomheden stræber efter og gerne vil styrke i fremtiden – med en blanding af tradition og fornyelse.

 

Læs mere om Marius Pedersen her.

Er du her endnu?

Måske du også kan lide disse cases

Energi Fyn
Dansk Fjernvarme
EXHAUSTO
VandCenter Syd