Energi Fyn
Bedre bruger-oplevelse øger konverteringer
-
Branche
El-branchen
-
Projekt
Kontraktinterface
-
Integrationer
SonWin
Om løsningen
Kontraktinterface
I samarbejde med Energi Fyn udviklede vi et kontraktinterface med henblik på at forenkle og forbedre kundernes ordreafgivelse. Dette interface eliminerer unødvendige byrder for kunderne og øger samtidig effektiviteten for Energi Fyns interne sælgere.
Gennem integrationen til SonWin opnås muligheden for at udtrække relevant data til brug på website og i forbrugs APP’en, hvilket resulterer i en forbedret brugeroplevelse.
Udfordringen
Stort informationsbehov og langvarige processer
Tidligere var det en lang proces for kunderne at afgive en ordre, grundet det store informationsbehov, som kunderne selv skulle varetage. Kunderne skulle altså finde en lang række numre og informationer, som de sjældent kunne huske. Overdragelsen af denne proces til interne sælgere ville have medført betydelige tidskrav og et stort ressourceforbrug, hvorfor der var brug for en teknisk løsning, der kunne effektivisere processen.
Løsningen
Kontraktinterface øger konverteringerne
Kontraktinterfacet løser de tidskrævende opgaver, reducerer den tid, som kunder og sælgere bruger pr. opgave, og forenkler informationsindsamlingen. Kunden bliver nu bedt om færre oplysninger, og manglende data beriges derefter af Energi Fyns medarbejdere via kontraktinterfacet. Til sidst sendes bestillingen til godkendelse.
Ud over udarbejdelsen af kontraktinterfacet har vi optimeret integrationen til SonWin ved at implementere en solid IT-infrastruktur. Dette muliggør brugen af afregningsdata fra SonWin i en moderne og brugervenlig kontekst for både Energi Fyns kunder og medarbejdere. Relevant data til brug på website såvel som forbrugs APP trækkes således fra SonWin.
Resultatet
Den gode brugeroplevelse
Den nye løsning sikrer, at kunderne ikke længere bruger unødvendig tid på simple opgaver, og samtidig frigiver den interne sælgere fra tidsspilde. Dette resulterer i en mere effektiv og tilfredsstillende oplevelse for alle parter. Effekten af kontraktinterfacet er altså en langt bedre brugeroplevelse samt flere konverteringer.
Kontraktinterfacet og integrationen til SonWin giver ydermere Energi Fyn mulighed for at udstille præcise og omfattende forbrugsdata. Dette gør det muligt at optimere styringen af energiressourcer og forbedre driftseffektiviteten. Samtidig øger integrationen til SonWin kundetilfredsheden ved at give kunderne adgang til deres eget forbrugsdata.
Om kunden
Energi Fyn
Energi Fyn er en regionalt forankret energikoncern ejet af 205.000 fynske andelshavere. De har en betydelig tilstedeværelse i energisektoren, herunder ejerskab af elforsyningsnettet på størstedelen af Fyn, salg af el og gas, bredbåndsudrulning, vejbelysningsdrift i de fynske kommuner samt afregnings- og kundeservice for flere forsyningsselskaber.