Oxygens samarbejde med DIF

Danmarks Idrætsforbund

Digital løsning sikrer kommunikation på tværs af interessenter

  • Branche

    Interesseorganisation

  • Projekt

    Nyt website

  • Indsatser

    Ny strategisk platform

  • Platform

    Umbraco

  • Integrationer

    Swifttype, Viaritsau, mailchimp, intranet, superoffice, microsoft AD single signon

Camilla Kruse, Digital Koordinator, Danmarks Idrætsforbund

Om løsningen

Nyt website med fokus på dynamisk indhold

Det nye website har til formål at understøtte DIF’s strategi om at sætte en national dagsorden for breddeidræt, socialt ansvar samt eliteidræt. Gennem visuelt og dynamisk indhold skulle brugeroplevelsen optimeres.

 

Websitet er bygget i Umbraco og sikrer gennem diverse integrationer den bedst mulige oplevelse for kunder, medarbejdere og ledelse.

Udfordringen

Forældet og kompleks platform

Danmarks Idrætsforbund havde tidligere en forældet og kompleks platform. Dette gjorde den svær at navigere i. Det tidligere site var bygget i siloer og havde et umoderne flow, hvorfor man skulle kende organisationen, for at vide hvordan man skulle navigere.

 

Det var essentielt for Oxygen at snakke strategi med ledelsen i forsøget på at finde den helt rigtige løsning til netop DIF. Gennem interviews med ledelse, foreninger og interessenter blev der lagt en ny strategi bestående af 5 strategiske mål.

 

De 5 strategiske mål 

Målet blev, at DIF’s nye website skulle understøtte den nye strategi om at sætte en national dagsorden for breddeidræt, socialt ansvar samt eliteidræt gennem personaliseret, tidsaktuelt & fagligt indhold til situationsbestemte målgrupper. Sitet skulle ydermere have en stærk visuel og dynamisk identitet gennem billeder og video, ligesom der var et ønske om at gøre det lettere for brugerne at finde relevante medarbejdere og indhold.  

Løsningen

Personaliseret, tidsaktuelt & fagligt indhold

Den nye løsning leverer på de 5 strategiske mål. Platformen er lavet i et design, der omfavner DIF’s identitet og skaber en kommunikationsplatform, hvor DIF kan sætte dagsordenen gennem dynamisk indhold. Sitet er mindre teksttungt og består i højere grad af video- og billedmateriale samt en dynamisk opsætning af nyt indhold. Ydermere har DIF nu selv fået adgang, så de kan redigere og opdatere sitet.

 

Der er lavet en integration til Viaritsau, som gør, at DIF’s pressemeddelelser automatisk publiceres på DIF.dk. For at sikre en ajourført side er der foretaget en integration til DIF’s intranet, således at nye medarbejdere, ændrede kontaktinformationer eller titler automatisk opdateres på sitet. Der er ydermere lavet en integration til Swifttype for at sikre en god søgefunktion på sitet.

 

Redaktørerne kan i dag lave nyhedsbreve direkte i Umbraco, hvilket er gjort muligt som følge af en integration til mailchimp. Disse nyhedsbreve bygges op med indholdsblokke der automatisk, efter udvælgelse af udgivne nyheder, genererer nyhedsbrevet ud fra nyheden.  

Resultatet

Lettelse af administrative arbejdsgange

Lanceringen af det nye site har resulteret i, at DIF har oplevet en stigning i antal besøgende på sitet. Da de administrative arbejdsgange i dag er markant lettere, ligesom der leveres på alle 5 strategiske mål, må projektet vurderes som værende en succes.

 

Den nye, moderniserede platform øger kundetilfredsheden gennem dynamisk og tidsaktuelt indhold. Denne dynamiske sideopsætning samt den frie sammensætning af sider gør ydermere arbejdet lettere for redaktørerne, som i dag kan klare en arbejdsopgave 3-4 gange så hurtigt som tidligere.

Om samarbejdet

Tæt og konstruktivt samarbejde

Samarbejdet mellem DIF og Oxygen er tæt og konstruktivt, hvilket bundet i et langvarigt samarbejde. Vi har gennem mange år rådgivet, udviklet og leveret extranet og web til DIF, herunder sites som ol.dk og dif.dk.

 

Løsningerne er fuldt integreret og understøtter den daglige kommunikation mellem DIF og de 62 forbund. Vores digitale løsninger letter administrative arbejdsgange for godt 100 medarbejdere og utallige frivillige.

Om kunden

Danmarks Idrætsforbund

DIF består af 62 forbund, 8.790 foreninger, 470.000 frivillige og 1.918.811 medlemmer. Visionen er at give alle mulighed for at dyrke netop den idræt, de brænder for.

 

DIF ønsker at indtage en markant rolle i debatten om idrættens fysiske rammer. DIF vil sørge for, at foreningsidrætten får en stemme i debatten, men vil også udfordre vanetænkning og politiske prioriteringer. Som interesseorganisation for idrætten bredt set vil de fokusere på en national indsats, hvor de gennem strategisk interessevaretagelse vil påvirke beslutningstagere i stat og kommune, så der på tværs kan skabes bedre fysiske rammer for idræt. 

 

Læs mere om Danmarks Idrætsforbund her.

Er du her endnu?

Måske du også kan lide disse cases: 

Anti Doping Danmark
Odense Kommune
H.C. Andersen Festivals
ADHD Foreningen