Da Oxygen udviklede H.C. Andersen Festivals nye website i foråret 2020, sikredes muligheden for flere websites på samme kode, hvilket nu gør, at Odense Blomsterfestival kan komme hurtigt i luften med deres nye site med langt mindre udvikling end normalt.


Dette betyder samtidig at de to festivalers visuelle udtryk strømlines, og der sikres lette arbejdsgange for de redaktører, der skal håndtere begge brandsites.


”Det her er et rigtig godt eksempel på, hvorfor det er så vigtigt at tænke skalérbarhed ind i digitale projekter – nu får Odense Blomsterfestival lynhurtigt et helt nyt site med alle de funktioner, vi har brugt lang tid på at udvikle til H.C. Andersen Festivals.” forklarer René Tristan Lydiksen, partner i Oxygen.

Løsningen er bygget på Umbraco, som er kendt for deres redaktørvenlighed, med integration til eventmanagement systemet Marcato.

 

Odense Blomsterfestival har eksisteret siden 1999 og tiltrækker hvert år mange tusinde besøgende til Odense bymidte som forvandles til én stor urban have med smukke blomsterdekorationer. Festivalen har op mod 240.000 besøgende, og Hendes Kongelige Højhed Kronprinsesse Mary har siden 2012 været protektor for festivalen.

Odense Blomsterfestival indgår samarbejde med Oxygen om nyt website
Odense Blomsterfestival indgår samarbejde med Oxygen om nyt website