Marius Pedersens selvbetjeningsløsning vist på iphone

Cases

Ny selvbetjening øger kundetilfredsheden hos Marius Pedersen A/S

  • Kunde

    Marius Pedersen A/S

  • Branche

    Affalds- og Ressourceindustri

  • Platform

    Umbraco, .NET, React Native

  • Projekt

    Kundeportal

  • Integrationer

    IBM I5 og Next

Som Danmarks førende miljøvirksomhed havde Marius Pedersen A/S en ambition om at skabe en ny digital selvbetjeningsløsning, med fokus på funktionalitet, fleksibilitet og ikke mindst brugervenlig. Frem for alt skulle det være nemmere at være kunde hos Marius Pedersen A/S.

 

Se en film om løsningen her.

Kunde

I forbindelse med lanceringen af den nye platform har vi været i dialog med rigtig mange af vores kunder, som alle udtrykker glæde og begejstring for den nye platform. Begejstringen ligger primært i at affaldshåndteringen er blevet lettere og mere smidig.

Camilla Rosenkrantz, Projektleder, Marius Pedersen A/S

Fokus på den gode brugeroplevelse

Løsningen blev en funktionel og fleksibel platform, hvor kunderne let kan få et samlet overblik over aftaler, containere, ordrer og affaldsdata.


Marius Pedersen A/S oplevede en øget efterspørgsel på miljørapportering og derfor blev der udviklet et stærkt rapporteringsværktøj, hvor kunderne let kan tilgå forskellige typer standardrapporter eller skræddersy egne mere detaljerede rapporter. Det er desuden muligt at få rapporterne tilsendt automatisk i et selvvalgt interval.

Mulighed for skalerbarhed

Selvbetjeningsportalen er en datatung løsning udviklet i React Native, Umbraco og .Net og der er integrationer til IBM I5 og Next dokumentsystem via en integrationsserver. Integrationsserveren giver desuden mulighed for skalerbarhed til flere systemer og platforme end den nuværende kundeportal og webapp.

 

De faktiske brugstal viser, at selvbetjeningen letter kundernes hverdag. Siden lanceringen har godt 5.000 brugere fundet vej til den nye platform, og med over 17.000 ”transaktioner” for en enkelt måned (januar 2020) taler tallene for sig selv. Platformen er kundernes direkte vej til en lettere og mere effektiv affaldshåndtering.

 

Se mere om Marius Pedersen A/S her.

Kunde

Brugerne fremhæver forskellige funktioner som deres favorit afhængig af hvilken rolle, de har i virksomheden. For os giver det god mening og bekræfter os blot i, at det er lykkedes at udvikle en løsning, der er skalerbar, og som tilgodeser alle medarbejdere, der er involveret i affaldshåndtering. Nogle medarbejdere har ansvar for bestilling af tømning, mens andre har fokus på økonomi og genanvendelsesgrader.

Camilla Rosenkrantz, Projektleder, Marius Pedersen A/S
Online Service 2.0 vist på ipad
Online Service 2.0 vist på iphone